RPG@UG: Forum Gier Fabularnych Uniwersytetu Gdańskiego
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Dead but dreaming
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zasady  (Przeczytany 1672 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Michał
Mistrz Celebrant
Wtajemniczony kultu
*******
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 187



Zobacz profil
« : Kwiecień 20, 2011, 19:46:03 »

To taki wątek do wyjaśniania zasad. Zadajcie tu pytania dotyczące zasad - tych które wyszły na sesji i innych, do których macie wątpliwości. Ja będę uzupełniał tę wiadomość ostatecznymi wersjami reguł. Jeżeli ktoś chce pomóc to http://www.burningwheel.org/forum/forumdisplay.php?41-Mouse-Guard-RPG jest świetnym zasobem.

Leczenie Injured/Sick

Znalezione na forum Mouse Guarda (http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?9900-Injury-Sickness-and-harsh-healing):

"""
You get one chance to make the Health test to recover from an Injury. If you fail that, your only recourse is a healer. If the healer can't help you, you lose a die from a stat or skill. Or if there's no healer, you really suck it up and take the -1D penalty.
"""

Teraz jak czytam reguły to rzeczywiście tak to trzeba traktować. Czyli albo mysz sama przezwycięży chorobę/ranę, albo pomoże jej healer albo będzie to z nią do końca jej mysiego życia pod postacią obniżonej o jeden umiejętności.

Leczenie Injured/Sick przez Healera poza normalną kolejnością zdejmowania conditions

Czy z pomocą Healera czy bez conditions trzeba zdejmować w kolejności: http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?10767-Healer-treating-a-mouse-with-other-conditions

Konflikty wielodrużynowe

Poszperałem trochę w tych konfliktach i trzy rzeczy wyszły:
1. każda drużyna powinna wybierać akcje w sekrecie
2. cel można wybrać *po* odkryciu akcji (i dla każdej akcji cel może być inny)
3. każda drużyna robi rzut zależnie od swojej akcji i potem porównuje się je parami zaleznie kto z kim się zaatakował. czyli jeżeli kuna miała feint, drużyna A miała defence, drużyna B attack i kuna wybierze atak na drużynę A to kuna wykonuje rzut i drużyna B wykonuje rzut i porównujemy (drużyna A nie testuje, bo ma defence, które nie działa przeciwko feint). czyli niejako, mimo że drużyna kun jest jedna to może oddziaływać/współzawodniczyć z obiema drużynami przeciwnika

W tym wątku jest to lepiej wyjaśnione: http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?7710-Multiple-teams-vs-multiple-teams-Who-attacks-who&p=77335#post77335 Trzeba się dobrze wczytać w przykłady.

Cechy przedmiotów robionych przy pomocy Armorera

Cechy to nie to samo co konkretne przedmioty http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?10301-Question-on-the-Armorer-skill

When you make a "Hooked" weapon, you aren't making a hook and line, so you do not get the unwieldy trait.

Można więc zrobić lepsze wersje standardowych broni, np. coś co ma "Hooked" a nie ma "Unwieldy".

Co testuje się gdy nie ma się umiejętności w rzucie na Disposition

Za http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?8307-Conflict-Questions :

Use the Beginner's Luck rules.

Umiejętność obniżona do zera

Jak czytam jeszcze raz zasadę "Rating 0" w kontekście (wyżej opisany jest Injured i Sick) to wychodzi, że dotyczy ona nie tylko umiejętności na poziomie zero, ale też tymczasowego obniżenia poziomu przez bycie rannym/chorym.

If an ability or skill rating is reduced to 0 by being Injured or Sick, you cannot test that ability while you suffer that condition. You cannot get benefit from teamwork, you cannot help yourself and you cannot spend persona points on that skill or ability.

Oznacza to, że będąc rannym i chorym nie można testować żadnej umiejętności na poziomie 2 i niższym. Co ciekawe, dotyczy to też abilities i Beginner's Luck:

If an ability is at zero due to Injury or Sickness, you cannot test it using Beginner’s Luck at this time. You must use your Nature until you’ve recovered.

Pomoc z wise'ów i geara

Czytam jeszcze raz o pomocy (strony 92 i 93) i wychodzi na to, że można sobie pomóc tylko jednym wisem w teście:

Wises are knowledge skills. When testing a regular skill, you may call on one of your wises to help. If the GM agrees that the wise is appropriate to the situation, you may add +1D to your skill test.

Podobnie można interpretować zasadę dotyczącą gearów:

If a character has a piece of gear that’s appropriate to a particular obstacle—a map, a sword, a bit of damning evidence—the GM may grant the character a +1D advantage to overcome the obstacle. Add the extra die to the ability or skill rating and roll all of the dice together.

Liczba pojedyncza i sama konstrukcja zdania wskazuje, że mowa o pojedynczym bonusie. Wynikałoby z tego, że w jednym teście można sobie pomóc jednym wisem i jednym gearem. Wyjątkiem są konflikty, gdzie gear ma specjalne zasady.

Niestety ta interpretacja jest też spójna z pomocami, które można znaleźć na końcu strony: http://www.burningwheel.org/wiki/index.php?title=Mouse_Guard ale nam gdzieś po drodze to zniknęło i zdarzało się dodawać wiele +1D za kilka gearów albo wiseów.
Zapisane
shg
Wtajemniczony kultu
**
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Kwiecień 30, 2012, 21:53:51 »

Lepiej to sobie przypomnieć Mrugnięcie

Zapomnieliśmy kompletnie o tym, że gdy w walce są 2 versusy albo 2 independenty, to trzeba sobie pomagać, a nie działać osobno. Ewidentnie za dobrze nam szło na sesji :|

Ehh... Porucznik Sue, jako drużynowy taktyk, musi to sobie rozrysować. W końcu do tej pory działał z wyszkolonymi jednostkami specjalnymi, a nie jakimiś nieopierzonymi półcywilami, którzy nawet rozkazów nie wykonują Język
Zapisane
Michał
Mistrz Celebrant
Wtajemniczony kultu
*******
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 187



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Maj 27, 2012, 12:14:10 »

Na ostatniej sesji Szymon szukałeś o leczeniu poza kolejnością, wyżej jest to wyraźnie napisane: "Czy z pomocą Healera czy bez conditions trzeba zdejmować w kolejności." Pamięć mnie tym razem nie pomyliła. Mrugnięcie

Dodałem dwa nowe wyjaśnienia zasad do głównego posta, comments welcome. Uśmiech
Zapisane
shg
Wtajemniczony kultu
**
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Maj 28, 2012, 09:29:36 »

Chyba jednak Cię pamięć myliła, bo odpowiedzi w poście nie ma. Jest tylko link.
Tak jak mówiłem na sesji, w co nie wierzyłeś Uśmiech

Co do dodanego info o 1 kości z gear i 1 z wise:
No cóż... przyznam, że widziałem te zasady. Ale uznałem, że są one dla ludzi bez wyobraźni!  Duży uśmiech
Z drugiej strony, jest to wielka ulga nie być zmuszonym do wymyślania absurdów, żeby zbierać na trudny rzut. Więcej checków i faili dla nas! Mrugnięcie
Zapisane
Michał
Mistrz Celebrant
Wtajemniczony kultu
*******
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 187



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Maj 28, 2012, 13:33:19 »

Chyba jednak Cię pamięć myliła, bo odpowiedzi w poście nie ma. Jest tylko link.
Tak jak mówiłem na sesji, w co nie wierzyłeś Uśmiech

Przecież nawet zacytowałem: "Czy z pomocą Healera czy bez conditions trzeba zdejmować w kolejności." Może tam brakuje przecinka? "Czy z pomocą Healera czy bez, conditions trzeba zdejmować w kolejności." Tak czy inaczej forma zdania jednoznacznie sugeruje zdanie oznajmujące i jako takie je zapisałem.
Zapisane
shg
Wtajemniczony kultu
**
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Maj 28, 2012, 13:56:41 »

Hehehe niezbyt jednoznacznie. Ja dwukrotnie to przeczytałem jako pytanie (zwykle właśnie takie są zdania zaczynające się na "czy")  Chichot

Wydaje mi się, że przecinek powinien być też przed powtórzonym "czy". Interpunkcja jest ważna Język
Czyli:
"Czy z pomocą Healera, czy bez, conditions trzeba zdejmować w kolejności."

Ja to przeczytałem:
"Czy z pomocą Healera conditions trzeba zdejmować w kolejności?"

No zjadłem trochę, i co z tego? Język
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

monsters ostrovirsk radarodzicowsp289 polskierpg patrzdz