... Czyli wasz "ulubiony" mieszkaniec wioski Ahornhügel.
Początkowo miały być tylko czymś w rodzaju NPC-a, jednak zżyłem się z nim, no i doczekał się swojej karty postaci. Wrzucam ją tutaj - oczywiście nie dowiecie się z niej wiele więcej o Viktusie niż już wiecie, ale uważny czytelnik może znaleźć parę wskazówek... Ale cicho sza - to tajemnica - a tymczasem zapraszam do lektury i do komentowania.
* * *Viktus van ZeydRasa: człowiek • marienburczyk
Obecna profesja: kapłan
Poprzednie profesje: akolita
Łączne (aktualne) Punkty Doświadczenia: 1,000 (0)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 28 lat
Miejsce urodzenia: Freistadt Marienburg, Jałowa Kraina
Znak gwiezdny: Sznur Limnera, znak dokładności (urodzony późną zimą – 29. Nachexen)
Religia: Händrich, bóg kupców i handlu (znany w Marienburgu jako Handrijk lub Haendryk)
Rodzeństwo: młodsza siostra (Geertruida), młodszy brat (Nicolaas), starszy brat (Huybrecht)
Waga: 70 kg
Wzrost: 1.71 m
Aparycja: Viktus ma przystojną twarz o regularnych rysach, na której zawsze gości ujmujący uśmiech. Spogląda na świat błękitnymi oczyma. Nosi ciemnobrązowe długie do ramion falujące włosy i zadbaną czarniawą bródkę w estalijskim stylu. Blada cera, średnia budowa ciała. Viktus ubiera się jak na typowego marienburczyka przystało – nosi strój bogatego mieszczanina (dublet, bufiaste rękawy i nogawki, obcisłe pończochy) w barwach biało-błękitno-czerwonych, szerokoskrzydły czarny kapelusz i szkarłatną pelerynę. Jest to zarazem jego „roboczy” strój kapłana, choć w świątyni ma też ceremonialne szaty, za którymi jednak nie przepada. Na szyi zawsze nosi złoty dysk – symbol swojej posługi kapłańskiej. Nie rozstaje się także z kośćmi do gry i ukochanym rapierem (ma do niego stosunek emocjonalny) – zawsze ma je przytroczone do pasa.
Charakter: zawsze spokojny, zawsze uprzejmy, Viktus jest krynicą radości, tolerancji i zdrowego optymizmu, niczym wiecznie syty niziołek. Prawie nic nie jest w stanie wyprowadzić go z równowagi (lub przynajmniej takie sprawia wrażenie) i dla każdego ma jakąś dobrą poradę lub ciepłe słowo, dzięki czemu łatwo zjednuje sobie ludzi. Wprost tryska energią. Często ponosi go elokwencja – posiada bardzo kwiecistą wymowę, co na dłuższą metę może być dla słuchaczy irytujące.
Znaki szczególne: blada cera, wystające zęby
Choroby umysłu: brak (choć bywa podejrzewany o uzależnienie od hazardu)
Mutacje: brak
Umiejętności: czytanie i pisanie, hazard, leczenie, nauka (historia), nauka (teologia), plotkowanie, przekonywanie, spostrzegawczość, targowanie, wiedza (Imperium), wiedza (Jałowa Kraina), wycena, znajomość języka (Reikspiel) + 10, znajomość języka (klasyczny)
Zdolności: błyskotliwość, broń specjalna (szermiercza), charyzmatyczny, geniusz arytmetyczny, opanowanie, przemawianie, szybki refleks, widzenie w ciemności, żyłka handlowa
Ekwipunek: rapier, sztylet, ubranie najlepszej jakości, szaty kapłana, symbol religijny (złoty dysk), modlitewnik, przybory do pisania, zestaw kości do gry najlepszej jakości (w tym jedna kość „specjalna”), torba podróżna dobrej jakości
PZ: głowa: 0, korpus: 0, ręce: 0, nogi: 0
Majątek: ok. 70 ZK plus drobniaki ma zawsze przy sobie, poza tym ma także biuro i kwaterę w świątyni Händricha i wszystko co niezbędne zapewnione przez tęże świątynię.
Historia:
Być może kiedy indziej...