|
Aktualności: Dead but dreaming
|
|
Pokaż wiadomości
|
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 ... 13
|
46
|
RPG / Sesje / Odp: Sesja 14
|
: Marzec 22, 2012, 08:13:33
|
no tak, bo beze mnie, to świetna Nie, bo bez ciebie, tylko dlatego bo zaczęliśmy korzystać z aspektów jak należy. Całą masę compeli dałem na tej sesji i ciekawe sytuacje z tego wyniknęły. Za tydzień sam będziesz miał okazję tak pograć, więc głowa do góry!
|
|
|
48
|
RPG / Sesje / Odp: Sesja 14
|
: Marzec 21, 2012, 14:10:39
|
Dostałem info od Alexa, że nie będzie mógł być dzisiaj, więc pozostaje nam sesja w trójkę.
|
|
|
50
|
RPG / Sesje / Sesja 14
|
: Marzec 17, 2012, 21:31:06
|
Środa, 21 marca o 17:00 na UG wszystkim pasuje?
|
|
|
52
|
Organizacyjne / Wydarzenia / Odp: 2 Otwarta Dyskusja o ERPEGACH
|
: Marzec 16, 2012, 11:09:07
|
I jak się udało?
Jov wspominał, że przygotuje relację, ale tak w skrócie. Nie było nas wielu, raptem 4 osoby, Jov i ja od nas plus dwie osoby ze Stowarzyszenia. Scrobo opowiedział o tworzeniu ciekawych lokacji, ja o indie (głównie o Mouse Guardzie i Dresden Files, ale też trochę o Fiasco). Jov rzucił temat tworzenia spójnych drużyn. Dyskusja się ożywiła, gdy rzuciłem herezję, że "zasady mają znaczenie". Zostałem wyzwany od praworządnych i analitycznych umysłów. Później tylko było weselej, bo padło zdanie, że "Złota Zasada (czyli MG ma decydujący głos) jest podstawą RPGów", czemu moje indiasowe doświadczenie całkowicie zaprzecza. Zdarłem gardło i o 22 wszyscy zgodnie się rozeszliśmy.
|
|
|
53
|
RPG / Sesje / Odp: Sesja przerywnik - D&D 4.0, sesja 2
|
: Marzec 13, 2012, 16:38:37
|
Przygodę kończymy na najbliższej sesji. Co dalej? Chętnie wrócę do DF. Do planszówki D&D chyba nie macie wielkiego zapału, więc pewnie nie ma co na siłę tego dalej ciągnąć. Jak się zewrę, to może odpalę jakąś kampanię dla chętnych, ale niekoniecznie teraz.
No niestety, po swobodzie jaką dają w walce mechaniki MG czy DF jest to trochę szok kulturowy, gdy w można robić tylko to co jest w zasadach. Jest to ciekawa różnica: w D&D patrzysz na reguły i po tym wiesz co możesz zrobić. W MG czy DF myślisz co chcesz zrobić i dopiero to przekładasz na zasady. Co do sesji to widzimy się zwyczajowo w środę o 17?
|
|
|
56
|
RPG / Miasto / Odp: Po pierwszej kampanii
|
: Marzec 06, 2012, 15:42:22
|
[...] Ale kto wie, może trochę polityki nie zaszkodzi kampanii. [...] Nie wiem tylko na ile da się takie motywy zrobić tak, żeby grała cała drużyna, a nie tylko ja Ach, przecież w polityce dużo jest manipulacji i podchodów (Julian), a czasami trzeba też kogoś przypilnować albo coś wykraść (Erwin), myślę więc, że jeżeli Daniel odpowiednio rozegra sytuację to nikt z nas nie będzie się nudzić na sesji. Warto też przy tej okazji wspomnieć, że Compelować możecie się też nawzajem. Chciałbym spróbować rozegrać to w taki sposób: na podstawie waszych dotychczasowych sugestii ja przygotuję sytuację początkową. Korzystając z trwającego przerywnika na D&D przygotuję też lepiej aspekty i statsy ważniejszych BNów. Spotkamy się na sesji i po pierwszej scenie (albo jeszcze w jej trakcie) każdy z was korzystając z Deklaracji albo Compeli będzie ciągnął akcję w stronę, która jemu wydaje się ciekawa. Ja z mojej strony postaram się skomplikować sytuacje na tyle, żebyście musieli szukać pomocy u przyjaciół. Jeżeli wyjdzie z tego chaos i trzy przeplatające się historie to nie szkodzi, dopóki się będziemy dobrze bawić. Może też okazać się to kompletną klapą. Ale jestem zdania, że warto spróbować i postarać się wycisnąć z tej mechaniki więcej niż z typowego RPGa. Co wy na to, jesteście ze mną?
|
|
|
57
|
RPG / Miasto / Odp: Julian
|
: Marzec 05, 2012, 18:02:44
|
Myślę, że on już studiował wszystko, raczej nie chodzi na zajęcia, więc ciągle go wywalali, choć czasem mógł zdawać dzięki kontaktom. Można to podciągnąć pod jakąś historię z nałogami, alkohol, narkotyki, taka mroczna przeszłość, jak się jest nieśmiertelnym, to się nudzi w życiu. Masz pomysł na coś szczególnego? Można zmienić wtedy nazwę aspektu. To samo tyczy się Pięknego, Młodego i Bogatego w sumie.
Studia za to, nie ważne ile już studiowałeś, są stałym źródłem świeżych uczuć ("świeżej krwi" ). Może Julian początek każdego nowego roku akademickiego nieźle świętuje wraz z wianuszkiem swoich nowych ofiar? Julian mógłby mieć w ten sposób dodatkowe kontakty na uczelniach i to nie tylko ze studentkami, ale i co ładniejszymi wykładowczyniami. A ktoś ze światka akademickiego może czasem się przydać. Sam aspekt jest ok, możesz ewentualnie pomyśleć nad innym sformułowaniem go, zależnie od tego na co chcesz położyć nacisk. Przychodzą mi do głowy np. "Wampir, marzenie każdej studentki" albo "Nieśmiertelny kochanek".
|
|
|
58
|
Organizacyjne / Wydarzenia / Odp: 2 Otwarta Dyskusja o ERPEGACH
|
: Marzec 05, 2012, 15:29:48
|
Pracujecie nad odczytami? Ja zbieram się do pracy. Nie odpuśćmy tej imprezy! Ja już mam kilka notatek, ale bardziej planuję to zrobić na zasadzie "oto kilka fajnych rzeczy w grach indie, powiedzcie o których mam opowiedzieć więcej". Mojego przygotowanego gadania mało, a więcej dyskusji.
|
|
|
59
|
RPG / Miasto / Odp: Julian
|
: Marzec 05, 2012, 09:52:57
|
"Mroczne Widmo" Świetna robota. Dzięki, że dodałeś przykłady compeli, na pewno mi to się przyda! Zastanawia mnie jeszcze High Concept Juliana: "Wampir-student-imprezowicz". O ile wampira i imprezowicza widzieliśmy to nawet nie wiem co Julian studiuje. Masz jakiś pomysł?
|
|
|
60
|
RPG / Miasto / Odp: Po pierwszej kampanii
|
: Marzec 03, 2012, 13:20:17
|
Jak będziecie czytać o Aspektach warto zwrócić uwagę na podrozdział "Situation vs. Story" na stronie 110. Aspekty "sytuacyjne" określają w jakich okolicznościach bohater często się znajduje i jak na nie reaguje. Za to aspekty "opowieściowe" wyjaśniają *dlaczego* bohater znalazł się w danej sytuacji, często tworzą też część settingu, stanowią więc świetne paliwo do rozpoczęcia przygody. Myślę, że o ile pierwszy rodzaj jest oczywisty i przypomina coś w stylu Przewag i Zawad z Savage Worlds, czy Traitów z Mouse Guarda, to drugi wymaga spojrzenia na bohatera z innej perspektywy - nie z perspektywy gracza, który prowadzi postać, ale bardziej z perspektywy reżysera/scenarzysty: co chciałbym widzieć na sesji, jakie miejsca, postaci, jakie problemy. Myślę, że ten cytat ze "Spirit of the Century", innej gry opartej o system FATE, dobrze wyjaśnia różnicę: "You can most easily identify a story aspect by asking yourself if the aspect, independent of the character, is something other characters might interact with, affect, and change. Strange cults, lost artifacts, enemies, hidden lairs, foreign lands, spouses, and more, all fit into this category." Pozwoliłem sobie wypisać Aspekty waszych postaci poniżej i podzielić na te dwie kategorie. Lista może być nieaktualna, poprawcie więc ją proszę. STORY Potomek Heweliusza: w kontekście naszego Gdańska daje pomysły na opowieści związane z konkurencją trzech szkół magicznych i pochodzeniem Daniela Paktujący z wampirami: chociaż trochę ogólny to w naszym Gdańsku daje kilka haczyków do opowieści; można by go ubarwić zmieniając na coś związanego z konkretnym miejscem (np. zawarcia jednego z paktów), albo innym symbolem współpracy Erwin Rubbel - syn mojego przyjaciela: bezpośrednie nawiązanie do postaci innego gracza sugeruje możliwość wciągnięcia Daniela we wszystkie kłopoty, w jakie wpakował się Erwin Biały Dwór wzywa: ciut konkretniejsze od Paktującego z wampirami, a w kontekście naszego Gdańska nabiera większego znaczenia Miłość, którą mi zabrali: wskazuje wyraźnie na Justynę i na niezrealizowane marzenie z przeszłości Częściowo sparaliżowana starsza siostra: również wyraźne wskazanie na BNa, pomoc, ale i ciężar dla Erwina Medalion ze zdjęciem rodziny: ślad tragicznych wydarzeń i wspomnienie dzieciństwa, które za szybko się skończyło SITUATION Ekscentryczny badacz - mag Bezpośredni do bólu "Ucz się, ucz" "Ciekawość to pierwszy stopień do..." Wampir-student-imprezowicz Piękny, młody i bogaty Wolność za wszelką cenę Szczęście w pechu Dotrzymujący słowa Samozwańczy obrońca sprawiedliwości Ukierunkowana zemsta Obrońca uciśnionych Szybka sprawiedliwość Wychowany pod kloszem Możecie pomyśleć nad przeniesieniem akcentów z Situation na Story. W zasadzie niektóre z istniejących Aspektów sytuacyjnych można by zamienić na Story bez zmieniania ich sensu. Przykładowo: "Ucz się, ucz" można by zamienić na "Mariusz, rywal ze szkolnej ławki" (od strony rywalizacji) albo "Kamizelka z herbem Zielonych Magów" (od strony dyscypliny) albo "Nie miałem rodziców, tylko nauczycieli" (od strony samotności). Inna rzecz, która rzuciła mi się w oczy to to, że są elementy na naszych sesjach, które pojawiają się często, a dla których nie ma Aspektów, jak baszta czy automobil Daniela, telefony od matki do Juliana, jego menedżer i wielki garaż, czy kominiarka i karabin snajperski Erwina. Może dałoby się pokolorować niektóre z istniejących Aspektów wykorzystując te elementy?
|
|
|
|
|
|
|